22:54 - Bara dårar rusar in

2013-01-29
Tidigt i lördags morse tog jag, Kajsa och Agnes bussen upp till huvustaden för att hälsa på vår fina vän Emma som numera bor där. Efter lite krångel med inställda tunnelbanor var vi äntligen framme vid Emmas lägenhet på Östermalm. Helt fantastiskt fin lägenhet. Vi lämnade av våra väskor och traskade sedan ner mot stan. Vi slog oss ner på Wayne's. På bild här ovan har vi Kajsa.
Vi åt en god lunch och catchade upp lite. 
Emma har vi lärt känna genom dansen och just nu går hon den 3-åriga dansarutbildningen på Balettakademien i Stockholm. Så himla grym är hon.
Mätta och belåtna gick vi vidare till Urban Outfitters. 
Tomhänta men glada gick vi därifrån. Vi gick sedan vidare mot Drottninggatan och tittade lite i butiker. Jag hittade en superfin kjol på American Apparel. Nöjd!! 
Sedan blev vi himla fikasugna och satte oss efter mycket om och men på ett mysigt café. Vilade benen, drack te och jag åt äpplepaj med vaniljvisp.
Lite senare var det dags att ta sig till Dansens hus. Vi skulle nämligen se Benkes streetdanceversion av Svansjön. För mig och Kajsa var det andra gången vi såg den men den var minst lika bra lördags.Löjligt duktiga dansare. Åh, blir så inspirerad. Den är verkligen helt magisk. 
Efteråt tog vi tunnelbanan hem till Emma, helt euforiska. 
Väl hemma hos Emma myste vi med te, popcorn och choklad till Bridget Jones dagbok. Så gosigt. När klockan slog halv två slocknade vi på luftmadrassen i Emmas vardagsrum och jag tänkte att åh vilken fin lördag.
 
_tilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för oss)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

>
Trackback