23:25 - 5 en tisdag.

2012-11-27

 

 5 FAVORITER

 
Färg: Nu på hösten och vintern tycker jag att vinrött är så himla fint så det måste nog bli min favorit. Det är nästan den enda färgen jag har i min garderob, förutom svart, grått och vitt då. 
Väder: En sommarkväll när solen är påväg ner men fortfarande värmer. Allting blir lixom gyllene då, nästan guldfärgat. 
Frukt: Kiwi, ananas, melon, mango och grapefrukt får nog bli min topp fem, om jag nu måste välja.
Känsla: Frihet. Att känna att man kan göra precis vad man vill utan att måsten eller något annat stoppar en. Det är en känsla jag längtar efter just nu när skolan tar över nästan all tid och när man tvingas stanna inne för att vädret är grått, kallt och trist. 
Plats: Jag besökte ju London på höstlovet och där trivdes jag så himla, himla bra. 
 
 

 

5 OM DRÖMPOJKEN

 
Utseende: Bruna eller möjligtvis gröna ögon under en mörkt lugg, helst lockig, fräknar, markerade käkben och längre än mig.
Kläder: Mysiga stickade tröjor, marinblårandigt och skjortor som är rutiga eller i jeans (som jag kan sno), ett par slitna doctor martens och ryggsäck, antingen kånken eller en från second hand i brunt skinn. 
Personlighet: Charmig, rolig och äventyrlig. 
Egenskaper: Spela gitarr och sjunga och kunna få mig att skratta. 
Allmänt: Han ska inte vara som alla andra, ha glimten i ögat och ett leende som smittar av sig. 
 
 

 

5 LÅTAR 

 
Regniga gråtiga höstkvällar: Wicked Game - James Vincent McMorrow
Lördagsnätter: Ramlar - Håkan Hellström. Helt klart. 
Favorit: Nej men usch vad svårt. Här är min lista istället, där ni hittar alla mina favoriter.  
Fin text: Det är så jag säger det - Håkan Hellström 
Om kärlek: Nu kan du få mig så lätt - Håkan Hellström 

 

 

5 FINA BLOGGAR

Nyfunnen: Coffeworld
Bra på text: Lovisa
Bra på fotografi: Jasmin 
En vän: Sara 
En inspirerande: Grodprins
 
 

 

 
5 AV NÅGOT JAG VILL GÖRA
 
Imorgon: Skratta och bära min finaste klänning. 
I helgen: Något oväntat. Och dricka te och prata drömmar med en fin vän natten lång är himla fint det med. 
Nästa sommar: Gå på festival, äventyra och vara kär.
Efter gymnasiet: Köpa en enkelbiljett till London och bara leva. 
Innan jag dör: Upptäcka så mycket av världen jag bara kan. 
 
Listan hittade jag här på fina Pauline's blogg och bilderna är tagna från min tumblr. Det är ju första gången jag testar på en sånhär lista. Jag tyckte i alla fall att det var himla kul att skriva en ganska tråkig och händelselös tisdag som denna. Man får fundera och drömma lite och det gillar jag. Hoppas ni också gjorde det för detta kommer jag nog att fortsätta med! 
 
Puss. 
 

_emma 

Kommentarer
Postat av: Jasmin

fin är du vännen!

Svar: detsamma fina fina du!
ouryoungdays.blogg.se

2012-12-03 @ 20:05:25
URL: http://childhoodlight.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för oss)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

>
Trackback